Doktorat – po co i dlaczego ? Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem napisania tekstu na temat jednej z podjętych przeze mnie ścieżek (wreszcie ukończonej). Mam na myśli studia doktoranckie, pisanie rozprawy oraz jej obronę. Minęło kilka tygodni od uroczystych promocji doktorskich, które odbyły się w historycznych salach Collegium…Czytaj Więcej Doktorat – po co i dlaczego ?
Z biblioteczki korektora – „Z Polski do Danii” Jolanty Buch Andersen
Z biblioteczki korektora – „Z Polski do Danii” Jolanty Buch Andersen Minęły całe wieki, odkąd ostatni raz pisałam na temat korektorowanych przeze mnie publikacji. Jednym z powodów był brak czasu, który poświęciłam ostatnio na inne wyzwania, drugim – fakt, że prawdę mówiąc żadna ze sprawdzanych książek nie zrobiła na mnie…Czytaj Więcej Z biblioteczki korektora – „Z Polski do Danii” Jolanty Buch Andersen
Niezależny humanista – moja droga
Niezależny humanista – moja droga Statystyki dotyczące zatrudnienia i zarobków już od wielu lat nie są łaskawe dla absolwentów kierunków humanistycznych. Młodzi ludzie, myśląc o swej przyszłości, decydują się więc nastudia, które są bardziej „trendy”, nawet jeśli decyzja ta podejmowana jest wbrew wewnętrznym przeczuciom lub (o zgrozo!) talentom.Osobiście sądzę, że…Czytaj Więcej Niezależny humanista – moja droga
Teams vs. Clickmeeting
Teams vs. Clickmeeting W obecnym roku szkoleniowym pracuję równolegle na dwóch platformach: Clickmeeting oraz Teams. Działam tak nie z własnego wyboru, lecz wychodząc na spotkanie preferencjom klientów. Po ponadrocznej przerwie powróciłam do „Clicka”, na którym miałam już okazję pracować kilka lat wcześniej. Teraz – po kilku miesiącach jednoczesnej pracy na…Czytaj Więcej Teams vs. Clickmeeting
Z biblioteczki korektora – „Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy o zadaniach” Mirosławy Cybuli
Z biblioteczki korektora – „Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy o zadaniach” MirosławyCybuli Przyszedł czas na kolejną notatkę (daleko temu tekstowi do recenzji) na temat jednej z korektorowanych przeze mnie publikacji. Tym razem skupię się na tekście znacznie bardziejfachowym, niż prezentowany przeze mnie kilka miesięcy temu poradnik. Otóż, chcę…Czytaj Więcej Z biblioteczki korektora – „Jak uczyć, żeby nauczyć – kompendium wiedzy o zadaniach” Mirosławy Cybuli
Czy 15-godzinny kurs językowy ma sens?
Czy 15-godzinny kurs językowy ma sens? Inspiracją do napisania przeze mnie tego artykułu stała się rozmowa ze znajomym, który podawał w wątpliwość sensowność prowadzenia krótkich (w tym przypadku 15-godzinnych) kursów języka obcego. W rozmowie z nim wyjaśniłam swoje stanowisko, ale sam temat wydał mi się na tyle interesujący, że zanotowałam…Czytaj Więcej Czy 15-godzinny kurs językowy ma sens?
Z biblioteczki korektora – „Wiecznie młodzi, czyli pokolenie mocy” Joanny Pogorzelskiej
Z biblioteczki korektora – „Wiecznie młodzi, czyli pokolenie mocy” JoannyPogorzelskiej Nie zabierałam dotąd głosu w sprawie korektorowanych przeze mnie książek. Postanowiłam jednak to zmienić i od czasu do czasu napisać co nieco o ważniejszych pozycjach z mojego portfolio. Za ważniejsze uznaję tu książki nie najbardziej poczytne po wydaniu (zresztą nie…Czytaj Więcej Z biblioteczki korektora – „Wiecznie młodzi, czyli pokolenie mocy” Joanny Pogorzelskiej
Wordwall – bez tego nie wyobrażam już sobie zajęć!
Wordwall – bez tego nie wyobrażam już sobie zajęć! Wśród artykułów na moim blogu znaleźć można tekst dotyczący aplikacji Learning Apps. Choć od momentu jego opublikowania minęło ponad pół roku, ja nadal chętnie sięgam po to narzędzie i ciągle je rekomenduję. Nie ustaję jednak w poszukiwaniach i od…Czytaj Więcej Wordwall – bez tego nie wyobrażam już sobie zajęć!
Jak skutecznie wycenić korektę lub tłumaczenie? Proste narzędzie do obliczania słów.
Jak skutecznie wycenić korektę lub tłumaczenie? Proste narzędzie do obliczania słów. Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu nurtuje zapewne często początkujących korektorów czy tłumaczy. Być może i doświadczeni specjaliści miewają z tym problemy, choć prawdopodobnie większość z nich ma już swoje cenniki. Jednak nawet ci ostatni znajdą w tym…Czytaj Więcej Jak skutecznie wycenić korektę lub tłumaczenie? Proste narzędzie do obliczania słów.
Zaskocz swoich uczniów tymi aplikacjami!
Zaskocz swoich uczniów! – trzy inspirujące narzędzia online Zaprezentowane w tym tekście strony i aplikacje, rzecz jasna, nie wyczerpują tematu wykorzystywania na zajęciach technologii informacyjno-komunikacyjnych. Jest to jednak przegląd trzech konkretnych narzędzi (które z powodzeniem wykorzystuję na zajęciach) wraz z ich przykładami zastosowania. Przykłady pochodzą z doświadczeń lekcji języka rosyjskiego,…Czytaj Więcej Zaskocz swoich uczniów tymi aplikacjami!