Wordwall – bez tego nie wyobrażam już sobie zajęć!

 

 

Wśród artykułów na moim blogu znaleźć można tekst dotyczący aplikacji Learning Apps. Choć od momentu jego opublikowania minęło ponad pół roku, ja nadal chętnie sięgam po to narzędzie i ciągle je rekomenduję. Nie ustaję jednak w poszukiwaniach i od jakiegoś czasu korzystam również z innej platformy – Wordwall.

Wordwall.net/pl  to portal umożliwiający tworzenie ćwiczeń interaktywnych oraz tych w wersji do wydruku. Własne ćwiczenia interaktywne można stworzyć na podstawie dostępnych na stronie szablonów, podobnie jak w Learning Apps. Ich liczba jest jednak istotnie większa, a szata graficzna znacznie atrakcyjniejsza. Oprócz klasycznych typów ćwiczeń takich jak: test, krzyżówka, wykreślanka lub zadania na łączenie w pary czy uzupełnianie luk, znajdują się tam również niezwykle efektowne szablony gier zręcznościowych (Labirynt, Samolot, Przebij balon, O rety! Krety!).

Platforma umożliwia nieograniczone wykorzystanie ćwiczeń dostępnych na stronie, publikowanych przez innych użytkowników. I jest to jej ogromny plus, gdyż zasoby te są naprawdę bogate. Wystarczy więc wyszukać ćwiczenie, wpisując kluczowe słowa w wyszukiwarce, a potem udostępnić je uczniom. Można je również dowolnie modyfikować odpowiednio do własnych potrzeb.

Rzecz jasna, można też tworzyć swoje własne ćwiczenia na bazie szablonów. Ich liczba jest jednak ograniczona i w ramach bezpłatnego konta wynosi zaledwie 5. Po wykupieniu abonamentu standard lub pro można jednakże zyskać nielimitowany dostęp do tworzenia własnych materiałów. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem szczególnie dla tych, którzy w ogólnodostępnej bazie nie znajdą zbyt wielu ćwiczeń na interesujący ich temat. 

Wordwall poleciłabym nie tylko nauczycielom uczącym zdalnie. Sądzę, że jest to również wdzięczny sposób, by wzrosło zaangażowanie uczniów w klasie. Oprócz abonamentów indywidualnych dostępne są również plany szkolne, więc być może warto w ten sposób uatrakcyjnić lekcje w całej placówce?

Osobiście bez tego narzędzia nie wyobrażam już sobie prowadzenia zajęć! Tworzę własne ćwiczenia, dzielę się nimi z innymi nauczycielami, budując społeczność. Dzięki zaś  upublicznionym materiałom korzystam z platformy, sprawiając, że moje lekcje przybierają na atrakcyjności.